تا همین چند وقت پیش برای کشیدن چک نیاز به ثبت آن نبود و فرد چک را بصورت مستقیم به دست مشتری می داد و آن شخص می توانست چک خود را به حساب بخواباند و استفاده کند!

اما با ایجاد سامانه صیاد ، چک های قدیمی بدون اعتبار شدند و چک های صیادی روی کار آمدند!

چک های صیادی نوعی از چک های رمز نگاری شده اند که بنفش رنگ هستند و برای استفاده از آنها باید عملیات ثبت و تایید آنها انجام شود...

یعنی فرد چک دهنده ابتدا باید چک را به نام فرد چک گیرنده ثبت نماید و سپس فرد چک گیرنده آن چک را تایید نماید و سپس به بانک مراجعه نماید!

همچنین فردی که چک به نام او ثبت شده است می تواند چک را تایید کند و سپس به نام فرد دیگری انتقال دهد که به این کار انتقال چک صیادی می گویند.

 

چند نکته راجب چک صیادی:

  • چک ثبت شده به نام شما ممکن است از هر بانکی باشد اما لزومی ندارد که شما هم در همان بانک چک را تایید کنید.(می توانید چک را به حساب بانک دلخواه خود تایید نمایید)
  • برای ابطال چک ثبت شده باید به صورت حضوری به بانک و شعبه اخذ چک مراجعه کنید و فرم ابطال چک را پر کنید!
  • برخی از بانک ها (مانند بانک ملت و صادرات) فقط از طریق اینترنت بانک و همراه بانک میتوان مراحل ثبت ، تایید و انتقال چک را انجام داد.

 

ثبت ، تایید و انتقال چک صیادی

مراحل ثبت چک مقداری پیچیده است به طوری که اگر اشتباهی در ثبت صورت گیرد دچار درد سر می شوید و نیازمند مراجعه حضوری به بانک هستید! بنابراین اگر نمی خواهید دچار دردسر های ثبت و تایید چک شوید می توانید انجام آن را به کافی نت آنلاین بسپارید!

تیم کافی نت آنلاین با چند سال تجربه در زمینه خدمات اینترنتی و کافی نت به شما کمک می کند تا امور بانکی خود را از جمله ثبت ، تایید و انتقال چک صیادی را انجام دهید!

 

راه ارتباطی با کافی نت آنلاین

kafinetonline.com