زغال فشرده یکی از انواع زغال هاست که از ترکیب چندین مواد ساخته می شود . زغال فشرده که به زغال قالبی ، زغال چینی و زغال صنعتی نیز نامیده می شود روند تولید متفاوتی نسبت به دیگر زغال ها دارد.

همانطور که گفتیم زغال فشرده مزایای زیادی نسبت به دیگر زغال ها دارد و بهترین جایگزین برای زغال های سنتی است و تقاضای آن نیز روز به روز بیشتر می شود.

برخی از مزایای زغال فشرده

  • آسیبی برای محیط زیست ندارد!

اولین مزیت این زغال ها این است که زغال های فشرده آسیبی به محیط زیست نمی زنند زیرا این زغال ها از ضایعات چوبی ساخته می شوند و مانند زغال های سنتی برای تولید آن نیاز به قطع درختان نیست و به سادگی به طبیعت بر می گردند.

  • حرارت و ماندگاری بیشتری دارد!

زغال فشرده همچنین به دلیل تراکم بالای مواد اولیه در آن ، حرارت و ماندگاری بیشتری دارد و مدت بسیار زیادی می توان از حرارت آن استفاده کرد.

  • بو و گازهای سمی ندارد!

مزیت دیگر این زغال ها نداشتن گازهای سمی و بوی دود است که یکی از مهم ترین مزیت های این زغال نسبت به زغال های سنتی محسوب می شود.

  • بسیار مقرون بصرفه است!

یکی دیگر از مزایای زغال های فشرده مقرون بصرفه بودن آن است چرا که هر چه زغال ماندگاری بالاتری داشته باشد درنتیجه مصرف آن کمتر می شود که از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است.

  • به سادگی قابل استفاده است!

آخرین مزیت زغال های فشرده راحتی در استفاده از آن است . استفاده از این زغال ها به دلیل داشتن اندازه و قالبی مشخص بسیار ساده است و دیگر نیازی به خرد کردن زغال نخواهد بود.

 

برای خرید زغال بصورت اینترنتی و آنلاین به سایت زغالچی مراجعه نمائید.